فروردینی ها

نوشته های یه آدم سر به هوا

فروردینی ها

نوشته های یه آدم سر به هوا

یک خواننده ی گرامی در متن مربوط به داستان مدئا نظری گذاشتن بدین شرح:


اینجاست که می گن همیشه پای یک زن در میان است. من خودم یک زنم اما فکر می کنم  در بیشتر موارد این زنها هستن که زندگی زنهای دیگه رو خراب می کنن. البته اشتباهات مردا رو هم نمیشه نادیده گرفت اما معمولا این زنها هستن که بدون اینکه به تجرد یا تاهل یک مرد درست بیاندیشن وارد زندگی اون می شن و با این کار یه زن دیگه رو نابود می کنن. بله ما خودمون زندگی هم جنسامونو خراب می کنیم. کاش قبل از هر کاری خودمونو جای همدیگه بزاریم تا تلخ و  شیرین عملمونو بهتر درک کنیم.


واقعا نظر جالبیه اما درسته آیا وافعا این زنها هستند که همیشه زندگی زنهای دیگه رو خراب می کنن 

من نمی تونم این نظر رو قبول کنم .

زیر بار این حرف خواهم رفت که مسبب خیلی از مشکلات و عقب ماندگی ها خودمونیم اما زیر بار حرف این دوست عزیز نمی تونم برم. به نظر من هیچ کسی بدون اذن صاحبان خانه نمی تونه وارد زندگی کسی بشه.


شما چی می گید...

نظرات 8 + ارسال نظر
علی اکبر شنبه 8 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 05:46 ب.ظ http://hamshahrijavan.blogsky.com

سلام
چطوری؟ انگاری هم زمان بالاییم ..

منم موافقم باهات ندا اما :
نمی شه هم پای زنان رو از بعضی مسائل نادیده گرفت ... ببین تو خودت رو می بینی و خواننده ای هم که نظرش رو داده خودش و اطرافیان خودش رو می بینه ..
من با این جمله :
زنها هستن که بدون اینکه به تجرد یا تاهل یک مرد درست بیاندیشن وارد زندگی اون می شن و با این کار یه زن دیگه رو نابود می کنن.

و خیلی از مردها رو دیدم که برای ارتباط برقرار کردنشون با یک زن خیلی رو این مسئله حساسن که اون زن شوهر نداشته باشه و اه داشته باشه اصلا نزدیکی نمی کنن
نمی خوام بکم که مردها همه شون همینطورین .. خیلی هم هستند که اصلا اعتقادی به این ندارن و کاره خودشون رو می کنن

ببین موضوع زن و نگاه به زن تو همه ی جوامع خیلی متفاوته .. مثلا ما تو جامعه غربی زن رو یه کالا میدونیم که اصلا هم اینطور نیست و زن داره تو اجتماع نقشش رو به نحو احسنت انجام میده و باعث رشد و ترقی جامعه می شه که البته یه جاهایی هم مشکلاتی ایجاد میکنه ..
ولی تو جوامع مسلمان زن دارای احترامه و این حس مالکیت که مرد نسبت به زن داره در گذشته باعث می شد زن در خانه و دور از چشم نامحرم دیده بشه که طی دورانی که گذشت و زن پاش به عرصه اجتماعی و تاثیرش در انتخابات و مسائل سیاسی واضح شد .. زن شکل و شمایل خودش رو با تغییر یک شبه پیش روش دید و همین باعث شد یکمی جامعه رو به زوال بره ..

انگار یادم رفت .. رفتم تو تاریخ .. همینجوری دارم نطق میکنم .

بابا اصلا من نمیتونم نظر بدم .. چون نه من زنم و نه ارتباطی با این جنس لطیف داشتم که بتونم عوالم و عواطف رو تو این شرایط بیان کنم ..
شرمنده
موفق باشی

ببین این هم در نظر بگیر رابطه یک مرد با زن شوهر دار بسیار خطرناکتر از رابطه یه زن با مرد زن دار است که به عرف و قانون برمی گردد این خطرات در جوامع غیر اسلامی خیلی کمتر است.

گلی یکشنبه 9 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:49 ب.ظ

اول سلام . من گفتم همیشه پای یک زن در میان است اما نگفتم همیشه زنها هستن که زندگی زنهارو نابود میکنند بلکه گفتم معمولا و نه همیشه . در ضمن بعضی وقتها مهمونها ناخوندن درسته؟ و نیز بستگی داره صاحبخونه رو کی در نظر بگیری. مردها؟ بله حرف شما درسته کم پیدا می شه مردی که از این مهمون استقبال نکنه. من دارم درباره خودمون یعنی زنها نظر میدم . چرا باید دعوت صابخونه ها رو پذیرفت بدون تفکر درباره اینکه آیا جای درستی دعوت شده ایم؟ آیا اینجا همون جایی که باید احساسمونو صرف کنیم؟. من اصلا قصد جسارت و توهین به زنها ندارم پس خواهشا از حرفام این برداشتو نکنید. ... و من نیز یک زنم.

هما یکشنبه 9 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 02:32 ب.ظ http://tts.blogfa.com

سلام دوست خوبم
خیلی وقته نیستی وبت خوب داره میره جلو موفق باشی
خوب جوابشو دادی

حکیمه سه‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:37 ق.ظ

فکر کنم این بحث تازه داره جالب میشهُُ به نظرم برای قضاوت در مورد زندگی های دوم باید یه ریشه یابی عمیق داشت..روابط خصوصی..انتظارات...اصلا نوع ازدواج..درسته که در بیشتر مواقع این مردها هستند که خیانت می کنند واگر زنی خیانت کنه تبعات اجتماعی بیشتری داره و حتی خود ما زنا هم پذیرشش برامون سختتره.چون شاید هردو کار از نظر اخلاقی برابر باشند اما از نظر اجتماعی نه.و این ریشه در تفاوت های جنسیتی داره.میشه که بعد از ازدواج هم عاشق شد اما این فقط یکباره و مردایی که دچار چند زنی و روابط متععد میشن واقعا هیچ توجیحی ندارند.حتی اگه از اون تعدد فقط با یکیشون وارد زندگی بشن..فیلم زن دوم خانم میلانی نگاه قشنگی به این ماجراست ..اینکه گاهی فقط این عشقه که قدرت قضاوت رو از تو میگیره.و نمی فهمی باید حقو به کی بدی؟!

گلی سه‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:06 ق.ظ

اتفاقا من نظری متفاوت با اونچه شما به آقای علی اکبر دادید دارم. به نظر من هر دو به یک اندازه خطر ناکه؟ کاری هم به غرب و شرق نداره جدای از مسئله فرهنگ همه همه آدما ازدو جنسن یا زن یا مرد با غرایز و فطرت های مشترک . چرا فکر می کنید ارتباط یک زن حالا در نظر بگیریم مجرد با یک زن متاهل خطرناک نیست؟ این که شد همون حرف اول من. اینجاست که یه زن زندگی یه زن دیگه رو می تونه نابود کنه؟ جسارت نباشه مثلا خود شما حاضرید اگه مجرد باشید با یک مرد متاهل رابطه عاطفی برقرار کنید ؟ نمیگم تا چه حد حتی فقط احساسی؟ در حالی که می دونید دارین با این کار به یک زن دیگه آسیب میزنید حتی اگه اون زن در زندگی تا حدی اشتباهاتی از نظره شوهرش می کنه؟ من که فکر نکنم. ببینید شما هم یک زنید مجرد یا متاهل اما یک زنید ما زنها احساسه همدیگر رو بهتر می فهمیم. این کار یعنی برقراری رابطه به خود شخص دوم هم آسیب می زنه به احساسش . چرا؟ چون این رابطه به احتمال زیاد سرانجامی در نهایت امر جز بی احترامی به احساساتش نداره و حتی اگه سرانجامی داشته باشه با هم اون یک زنه دومه با کولباری از خاطرات تلخ کاری که کرده. ببخشید زیاد از حد پر گویی کردم.

داستان مدئا اثر ارویپید داستان شرح حال یک زن و ویژگی هایش و هیچ ارتباطی با مسئله زن دوم ندارد هیچ زن دیگری زندگی مدئا را خراب نکرده است. شما چه اصراری داشتید این قضیه را مطرح کنید؟ البته این قضیه برای من هم جالب بود و برای همین اونو در وبلاگم مطرح کردم و متوجه تفاوت دیدگاه خودم و شما شدم که شاید ناشی از تفاوت دیدگاه زن و یه دختر باشه

خودت میدونی سه‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:35 ب.ظ

سلام
من معتقدم هم زن و هم مرد میتونه به موقع خودش نقش مخربی و توی زندگی مشترک همدیگه ایفا کنند شک نکنید که عدول از فرهنگ غنی ایرانی و عرف و شریعت لطمات زیادی و به زندگیهای مشترک میزنه.
انسان محصول عادت و عاطفه است و وابسته میشه.شک نکنید.یک مرد میتونه با فداکاری و از خودگذشتگی و اندکی محبت زن شوهرداری و که از جانب همسر خودش ساپورت نمیشه رو تسخیر کنه و یواش یواش وابستگی و بعد هم فروپاشی زندگی. برعکس یک زن شوهر داره که در خانه شوهر کمبودهای عاطفی و جنسی و روانی و احساس میکنه برای پیداکردن یک تکیه گاه میتونه قلب یک مرد شوهر دارو تسخیر کنه و زندگی اون و ویران کنه اصلن نمیشه گفت کی مقصره. بی شک زندگی ماشینی امروز و درگیر بودن مردان در چرخ زندگی و خستگی کار و بی حوصلگی و هزار دلیل دیگه لطمات بسیاری و به بنیان خانواده ها وارد کرده. من هم زنها و هم مردها رو در این مورد مقصر میدونم و تمام ایراد به فاصله گرفتن ما از اعتقادات میدونم. هم مرد و هم زن متاهل باید این و بدونه که قلب و روحش متعلق به کسی دیگه است کسی که پیوند ابدی و باهاش میبنده. البته در این وسط ارتباطهای معمولی و عادی و ارتباط با جنس مخالف در حد ارتباطهای اجتماعی نفی و نهی نمیشه به شرط آنکه هر کس حد و حدود خودش و رعایت بکنه.

علی اکبر دوشنبه 17 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 02:46 ق.ظ http://hamshahrijavan.blogsky.com

سلام
خوبی؟
انگار وارد بحث جدیدی شدیم ..!
من تو این زمینه باید بگم که هیچ فرقی بین این ارتباطها چه از طرف زن و چه مرد باشه وجود نداره .. چون این امر به مرور زمان بنیان خانواده رو برهم میزنه ...
خوب دیگه جوامع غربی اون رو به عنوان یه عرف پذیرفته ولی جامعه ما قبول نداره همچین مواردی رو ..
به نظر تو این جور ارتباطها حالا برای هر چی خوبه یا بده ؟
دوستان هم به خوبی بحث رو ادامه دادن و نظرات قابل احترامی هم دارن و هر کدوم به نحوی صاحب نظرن و به قضیه کاملا واقفن ...
اما من چیزی که دارم تو جامعه تو منطقه خودم میبینم چیزی نیست که به مزاج خانومها خوش بیاد چون دارن تعداد خانومهایی که ازدواج کردن و به این سمت میرن بیشتر میشه .. عشق دوباره و پنهانی با پسر یا مردی دیگه .. یک خیانت بزرگ به مردانشون که جامعه اینها رو قبول نداره .. البته مردها هم بی گناه نیستن و اونها هم دستی بر آتش دارند ..
ببینید ما باید ببینم که چرا و چگونه همچین تفکری تو جامعه ما رسوخ کرد .. همون فرهنگ غلط غرب که ماها همیشه نکات منفی رو برداشت می کنیم و باعث میشه خانواده به ورطه فروپاشی بره ...
به نظر من عواقب بدی خواهد داشت این شکل ارتباط بین زن شوهر دار و مرد زن دار .. که داره به یه فرهنگ تبدیل میشه که زنه باید حتما در کنار شوهرش یه دوست پسر هم داشته باشه
.. که به نظر من شبکه ماهواره ای فارسی وان هم نقش خوبی رو داره ایفا میکنه و زن ها شیفته خودش کرده ...
جای تاسف داره

فرخ جمعه 28 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:18 ب.ظ http://chakhan.blogsky.com

فروردین عزیز بعضی زنها اغواگرند!!
چنان مکر و حیله ای به کار میبندند که مردها رو در واقع فلج میکنند! مردها ُ بچه هایی هستند که فقط ریش و سیبیل دارند ... توی این مقوله راحت گول میخورند!!
امیدوارم حاصل تجربیات بنده مورد استفاده علاقمندان قرار بگیره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد