فروردینی ها

نوشته های یه آدم سر به هوا

فروردینی ها

نوشته های یه آدم سر به هوا

ترسهای شبانه

وقتی مریض می شم با اینکه می دونم خوب میشم اما بازم می ترسم، می ترسم هیچ وقت خوب نشم ، می ترسم همون دم پیر بشم، می ترسم بخوابمو و دیگه بیدار نشم. وقتی دلم برای کسی تنگ می شه هم همینطوره. می دونم یه روز میاد که دیگه دلم تنگ نمیشه ، اما بازم می ترسم . می دونم گذر زمان هم چیز رو حل می کنه اما از همین گذر زمان هم می ترسم. می ترسم همون دم پیر بشم و وقتی خوابیدم دیگه بیدار نشم ...

از من گریز تا تو، هم در بلا نیفتی بگزین ره سلامت، ترک ره بلا کن

رو سر بنه به بالین، تنها مرا رها کنترک من خراب شبگرد مبتلا کن
ماییم و موج سودا، شب تا به روز تنهاخواهی بیا ببخشا، خواهی برو جفا کن
از من گریز تا تو، هم در بلا نیفتیبگزین ره سلامت، ترک ره بلا کن
ماییم و آب دیده، در کنج غم خزیدهبر آب دیدهٔ ما، صد سنگ آسیا کن
خیره کشی است ما را، دارد دلی چو خارابکشد، کسش نگوید: تدبیر خون‌بها کن
بر شاه خوب رویان واجب وفا نباشدای زرد روی عاشق، تو صبر کن وفا کن
دردی است غیر مردن، آن را دوا نباشدپس من چگونه گویم کاین درد را دوا کن
در خواب دوش پیری، در کوی عشق دیدمبا دست اشارتم کرد، که عزم سوی ما کن
گر اژدهاست بر ره، عشق است چون زمرداز برق آن زمرد، هین دفع اژدها کن
بس کن که بی‌خودم من، ور تو هنر فزاییتاریخ بوعلی گو، تنبیه بوالعلا کن

انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا 


پخش مستند بنادر گمشده ساخته ی بهزاد وزیری


این فیلم به بررسی تاریخ شهر شوش و شوشتر و اهمیت کشتیرانی در این منطقه می پردازد. این بنادر به دلیل ورود راه آهن کم رونق شده و از بین رفتن.