فروردینی ها

نوشته های یه آدم سر به هوا

فروردینی ها

نوشته های یه آدم سر به هوا

باز خداوندا را شکر

پوزخند می زنم به این بازی بی مزه و لوس روزگار 

تا همین ده سال پیش که من با پشتکار و جدیت فراوان به دوستان و اطرافیانم به خصوص خانمها توصیه می کردم خود انسانهایی صاحب اندیشه و از نظر فکری مستقل باشید و تصور نکنید تمام سرنوشت شما باید با اراده ی همسر  رقم بخوره به ما می خندیدن و می گفتن ندا در تخیلات زندگی می کنی ، واقعیت چیز دیگریست مردها دوست دارن ما مثل جا سوئیچی بهشون آویزون باشیم ، مردها از زن مستقل می ترسند و هزاران اراجیف دیگر و بسیاری از آقایانی که از این عقیده سواستفاده کردن و معنای واقعی آزادی را نادیده گرفتن ... 

حال بعد از گذشت سالها که هزینه های زیادی پرداخت کردم و لطمات روحی بسیاری خوردم تبدیل شدم به زنی بدبین و فوق العاده حساس که این حساسیت و بدبینی ، آزادی دیگران در معرض خطر قرار می ده و دوستانی که گذشته خود را فراموش کردن به من می گوین ندا تو خیلی حساسی مردها دوست ندارن کنترل بشن تو باید اعتماد کنی ، مردها خوششون نمیاد زنی بهشون مثه جا سوئیچی بچسبه و ...    

دردم می آید گویی به تمسخر مرا گرفته اند  ، عصبانی می شوم و آنها می گوین چقدر کم ظرفیتی ... باز خداوند را شکر که آنها این همه باظرفیت و روشنفکر هستند.

دلم می خواهد از میان این همه بگذرم دلم می خواهد از میان این همه همهمه بگذرم

دستت را به من بده تا از آتش بگذریم.. آنان که سوختند همه تنها بودند.. زرتشت

بیست و هشتمین فروردین

مروز تموم شد بیست فروردین 1390 من امروز بیست و هشت سالم شدم. دلم گرفته مثل هر سال روز ها می روند ومن می مانم با پریشانی روزها  و یک قلب همیشه نا آرام

نوروز ، ستایش و پاسداشت طبیعت یا ویرانی آن

با کمی تامل و مطالعه در مورد آیین های زیبای نوروزی از جمله سیزده به در متوجه می شویم در گذشته همه این آیین ها در جهت حفظ و ستایش و نکوداشت طبیعت و ارکان آن از جمله آب و خاک و آتش برگزار می شده اند. 

آما انچه در حال حاضر شاهد آن هستیم برگزاری نصف و نیمه و ناقص این آیین ها وسیله ای  است جهت ویرانی طبیعت ، آلودگی آب و خاک ، تخریب منابع طبیعی ، برهم زدن امینت و آسایش عمومی (در مراسم چهارشنبه سوری)  

آنچه به عنوان سوال برایم مطرح است این است که چرا برگزاری این آیینهایی که روزگاران دراز در جهت حفظ طبیعت و ارزش های آن و حفظ ارزش های انسانی ، در جهت تامین امینیت و حقوق فردی برگزار می شده اند ، اینگونه شکل تخریبی به خود گرفته است و چقدر این تغییر مسیر آگانه و چقدر فاقد آگاهی است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟................ 

   

مطالب پیشین من در مورد آیین های ستایش طبیعت و ارکان آن و همچنین آلودگی محیط زیست

http://farvardins.blogsky.com/1386/08/27/post-57/ 

http://farvardins.blogsky.com/1389/10/22/post-238/ 

http://farvardins.blogsky.com/1388/11/09/post-176/ 

http://farvardins.blogsky.com/1388/08/10/post-164/

دوستان خوبم ممنون که همیشه به فکر من هستید 

تو وبلاگ نویسی کم کار شدم اما تو نوشتن نه 

قول می دم در اولین فرصت نوشته هامو منتشر کنم