فروردینی ها

نوشته های یه آدم سر به هوا

فروردینی ها

نوشته های یه آدم سر به هوا

 

" ای کاش آدمی می‌توانست وطنش را با خود ببرد هر جا که می‌خواهد" 

 

داستا یوفسکی

نظرات 15 + ارسال نظر
علی اکبر پنج‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 04:10 ب.ظ http://hamshahrijavan.blogsky.com

سلام
خوبی؟
این که می شه .. تو باطنت رو با خودت ببری یعنی وطنت رو بردی. تفکر و اعتقاداتت ..

البته این جمله داستایوفسکی مسخره است و غیر قابل قبول .. آخه مگه میشه آدم وطنش رو هم با خودش ببره جایی .. تو میتونی یکسری وسایل و اشیاء رو از وطنت به جایی ببری ولی نمی تونی وطنت رو بطور کامل ببری ..
البته شاید داستا به فکر این بوده که جهانی یکپارچه بوجود بیاید اما بعد از این هم دیگه وطنی وجود نداره ..
منظور داستایوفسکی چی بوده؟

ttc هما شنبه 26 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:58 ق.ظ http://tts.blogfa.com

سلام خانم فروردین
چقدر مطالبتون جالبه و خوندنی هستش
گفتی که میام اما نیومدید به من هم سری بزنید

ttc هما شنبه 26 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 03:09 ب.ظ

سلام فروردین با اسم قشنگتون. فصل باطراوت و باصفا هر چی تعریف کنیم از زیباییش کم گفتیم. اسم جالب و قشنگی داری.
به روز کردم بیا بخون و بازم برام بنویس که خیلی جالب نوشتی چند بار خوندم ممنون از لطف و محبت شما دوست خوبم

سینماباف شنبه 26 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 03:21 ب.ظ

سلام
من با این جمله خالی نه تنها وطنم رو بلکه خدایم رو هم به هر جا که بخوام میبرم
مثلا oule رو بردم به اروپا!
به عمه زادم بگو این پست جدیدو بخونه
با احترام

منصور شنبه 26 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 07:17 ب.ظ

به کجا چنین شتابان ؟

گون از نسیم پرسید

دل من گرفته زینجا

هوس سفر نداری

ز غبار این بیابان ؟

همه آرزویم اما

چه کنم که بسته پایم

به کجا چنین شتابان ؟

به هر آن کجا که باشد به جز این سرا سرایم

سفرت به خیر ! اما تو دوستی خدا را

چو ازین کویر وحشت به سلامتی گذشتی

به شکوفه ها به باران

برسان سلام ما را

شفیعی کدکنی

فمینا یکشنبه 27 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 08:02 ب.ظ http://feminna.persianblog.ir

سلام به نظرم زنانگی و مردانگی مثل جنسیت واژه های کشداری اند که خود فمینست ها نیزدر تعریفش موندن. اما باید توجه کرد که زمینه ی اجتماعی تاریخی و فرهنگی که افراد در ان زندگی می کنند تعریف کننده مردانه بودن و زنانه بودن رفتار انهاست از این رو من معتقدم همن جملات ساده مثل مرد نمی ترسه مرد گریه نمی کنه مرد عروسک بازی نمی کنه است که درون یک خانواده از یک نفر مرد می سازه و از یمک نفر زن
به وبلاگم بازهم سر بزن و خوشحالم کن

یک دوست دوشنبه 28 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:04 ق.ظ http://www.mahmoudrahmani.blogfa.com

سلام فروردینی
راستی یادم افتاد
این جمله ی داستایوسکی عزیز ما
رو اینجوری هم احتمالا نشنیدی!
ای کاش آدمی وطنش را
همچون بنفشه ها میشد /با خود
ببرد/هرکجا که خواست...
با صدای نازنین همیشه زنده/فرها
؟؟؟؟

حمید چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 02:00 ب.ظ http://jarrah.blogsky.com

کاش وطن در کیف دستیمان جا میشد

علی اکبر چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 04:33 ب.ظ http://hamsahrijavan.blogsky.com

سلام
خوبی؟
چرا میخوای ازین سرزمین بری ؟ بمون و بجنگ .. با هرچی که نمیتونی تحملش کنی با هرچی که به نظرت دارهخ بهش ظلم میشه ..
رفتن همیشه مشکل رو حل نمیکنه .. شاید تا مدتی سرگرمت کنه اما دوباره این حس وطن دوستیت و بشردوستانه ات دوباره اود میکنه ..
اگر هم میخوای بری برو اما این وطن دربو داغون رو با خودت نبر ..

ممنون که میای

دوست غریب چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 07:59 ب.ظ

سلام خانم خانما عصرت بخیر
این ای کاش ها زیادن و تمام نشدنی
ای کاش هر کس هر جا که دوست داشت زندگی کنه . زندگی میکرد من که دوست دارم فقط وفقط وطن خودم ایران باشم اما شهر مورد علاقه خودم که فعلا اولیش شکر خدا هستم در ایران عزیزم ولی شهری که میخوام نه نفرت دارم از محل زندگیم با دعای دوست و آشتاهام هم چون شما من هم شهر و دیار خودم برمیگردم. آمین .. بالاخره خدا انشاالله از دل شما که برام دعا می کنید قبول کنه ممنون عزیزم

حامد چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:54 ب.ظ

سلام .بعد از هزاران حادثه .

علیک سلام

ttcهما پنج‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:47 ق.ظ http://tts.blogfa.com

سلام دختر فروردین
من و لینک میکنی که خوش حال بشم؟؟

یه دوست یکشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:12 ق.ظ

سلام عزیزم بی خیال وطن! از قدیم گفته اند کجا خوش است /گفت جایی که دل خوش است .

مجهول یکشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:29 ق.ظ

چه طوری ندا؟

میلاد جمعه 24 دی‌ماه سال 1389 ساعت 06:01 ب.ظ

سلام. اون ترانه ای که فرهاد خونده شعرش مال شفیعی کدکنی. خیلی شبیه این جمله است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد