فروردینی ها

نوشته های یه آدم سر به هوا

فروردینی ها

نوشته های یه آدم سر به هوا

علت نوشتن این مطلب این است که یکی از دوستانم با عنوان عشق لرزه دریک کامنت ، خاطره ای رو برایم یاد آوری کرد.

رفته بودیم نمایش عشق لرزه اثری از امانوئل اشمیت به کاگردانی سهراب سلیمی .

بعد از تئاتر بیرون در خروجی تئاتر شهر به دوستم گفتم هیچ وقت توی عشق روشن فکر بازی درنیار.و من این را از روی تجربه گفتم. 

سنت و مدرنیته هیچ گاه تاثیری در یک رابطه عاشقانه نداشته اند. عشق چیزی نیست که رنگ زمانه به خود بگیرد.داستانی است که همواره انجام می پذیرد حتی به دست آدم های بد.

نظرات 8 + ارسال نظر
عاطفه سه‌شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:36 ق.ظ http://ateeefeeeh.blogfa.com

_________¤¤¤¤¤¤¤¤____________¤¤¤¤¤¤¤¤¤
_______¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_______¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
_____¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤__¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
___¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_______¤¤¤¤¤
__¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_________¤¤¤¤
_¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤________¤¤¤¤
_¤¤¤¤¤¤¤¤ مهربون همیشگی ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_____¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤___¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ من آپم ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ گذری ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ نیم نگاهی ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
_¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ نظری ¤¤¤¤¤¤¤
__¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
____¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
______¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
_________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
____________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
______________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
_________________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
___________________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
_____________________¤¤¤¤¤¤
______________________¤¤¤¤

علی اکبر چهارشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:23 ق.ظ http://hamshahrijavan.blogsky.com

سلام
چطوری؟خوبی؟
خدا کنه همیشه یکی یه چیزی بنویسه تو یاد خاطره ای بیفتی و ما آپ کردندت رو ببینی..

چه جالب پس تئاتر هم می ری؟
این تجربه رو هم برای ما هم بگو که چطوری به این نتیجه رسیدی؟ من که سر ازین روشن فکر بازی در عشق در نیاوردم ..با حرفت هم موافقم که سنت و مدرنیته تاثیری نداره .. آخه عشق یه احساس قشنگه در وجود آدمی که گاهی یک دفعه و گاهی هم کم کم بروز می کنه ..
ولی الان این عشق و عاشقی ها اون حس و بوی گذشته رو نمیده و بیشتر بازیچه ای شده دست ادمها ..

جالب بود ..
موفق باشی

علی اکبر پنج‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:51 ب.ظ http://hamshahrijavan.blogsky.com

سلام
من که خوبم تو چطوری؟
اولا من باید بگم که عشق بازی نکردم و از روشنفکر بازی هم زیاد خوشم نمیاد .
مگه تو , تو عشق بازیت روشنفکر بازی هم درآوری؟
خوب به نظر خودت این تعریف خوبی از عشق روشنفکرانه است که من بیام و با عشقم به صورت روشنفکرانه (تفکرات غرب گرایانه) با کسی که دوستش دارم بر خورد کنم .. برای مثال غیرت نداشته باشم .. خوب این اصلا با عقاید ما همخونی نداره یا مثلا عشقم هر جوری که خواست بگرده یا من .. فرقی نمی کنه .. ما نسبت به هم وظایف و تعاریفی داریم و نمی تونیم پامون رو تا اونجایی دراز کنیم تا جامعه ما نگرشش نسبت ما عوض بشه .. من همیشه دوست دارم حد وسط رو تو زندگیم رعایت کنم به قول یارو گفتنی نه رومی روم نه زنگی زنگ .. نه میخوام تو عقاید روشنفکرانه گم بشم و اصلمو از دست بدم نه تو عقاید گذشته خودم بمونم و خفه شم ..
ما باید با همه چیزمون عاقلانه بر خورد کنیم و نیایم با دادن پز روشنفکری زندگیمون رو خراب کنیم .. واقعا خنده داره ..
تا بعد ..
موفق باشی

علی اکبر شنبه 29 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:59 ق.ظ http://hamshahrijavan.blogsky.com

سلام
خوبی؟
انگار بحث داره داغ میشه ... ما موضع نگرفتیم .. بحث داغ شده .
روشنفکری یعنی تفکر غربی .. این کلمه زمانی وارد ادبیات ما شد که یه عده رفتن خارج از ایران اون زمان می گفتن فرنگ و وقتی بر می گشتن به بقیه می گفتن امل ... نمی دونم چه تاثیری اون زمان روشون داشته که فرهنگ خودشون رو به یکباره با فرهنگ غربی عوض کردن و به اصطلاح شدن روشنفکر ..
کت و شلوار یعنی روشن فکری .. کراوات یعنی روشنفکری ... سیگار کشیدن یعنی روشنفکری ... قهوه خوردن .. روزنامه خوندن .. کتاب خوندن .. و ... کشف حجاب .

ببین من با روشنفکران و اصل روشنفکری مخالف نیستم .. ما باید بیایم روشنفکری رو با دارایی های خودمون تعریف کنیم و بتونیم با فرهنگ و سنت جامعه خودمون سازگارش کنیم .. می بینی قدیمی ها چقدر سطحی نگر بودن .. اما الان نه الان عصر ارتباطات و ثانیه ای نیست که در یه گوشه ای از دنیا یه اتفاق کوچولو بیفته و کسی خبر دار نشه ...
ما دیگه همه چیمون بهم وصله اما اصلمون وصل نیست .
آره حس عاشقی اومده تو وجودم اما ابرازش نکردم. شاید باید نماز میت بخونی .. اینجوری راحت ترم .. حس میکنم این جور عاشق شدنها که خودت هم لطمه خوردی جز دردسر لذتی نداره و اصلا نمیشه اسم عشق و عاشقی روش گذاشت .. بالاخره برای ما هم موقعیتش جور میشه تا عشقمون رو به معشوقمون ثابت کنیم .. عشقمو و حس مو الکی حرومش نمی کنم ..

اگه مشکلی نیست و میتونی بگی , برام بگو که تو چطوری متضرر شدی توی رابطه ات .. این روشنفکر بازی تو چی بود که پافشاری کردی و دست آخر هم به ضررت تموم شد . یا مثال خودت رو بزن یا دوستت ..
بحث داره جالب میشه .. اگر که دیگه نمی خوای ادامه بدیم که بگو تا بی خیالش بشیم.
ببین یه کلمه چیکارا که نمی کنه .
منم نگفتم که روشن فکری نوعی تفکر افراطی .. اما عده ای در این زمینه افراط میکنن و بقیو رو امل میدونن ..
تا بعد .

آروم سه‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:31 ق.ظ http://novap.persianblog.ir

سلاخی می گریست . به قناری کوچکی دلباخته بود....

علی اکبر سه‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 03:44 ب.ظ http://hamshahrijavan.blogsky.com

سلام
چطوری؟خوبی؟
می بینم که از حرف هام ناراحت شدی ..
خوبه که تو با کسی کاری نداری .. منم همینطور .. هرکسی در بیان طرز تفکرش آزاده و باید به تفکرش احترام گذاشت .. اما زیر سایه قانون ..
توجه به غرایز درسته و منم همین کار رو میکنم ..اما خوب منم عاری از اشتباه نیستم . و با تو هم عقیده هستم .. من غریزه رو تو وجود خودم نمی کشم . دارم باهاش بازی میکنم و شدت ضعف و قدرتش رو می سنجم .. شایدم گاهآ اشتباه کرده باشم .. اما الان پشیمون نیستم ..
منم خوشحالم که تو احساست رو بدرستی ابراز میکنی و به غرایز خودت احترام میگذاری. ..
فکر کنم این بحث داره طولانی میشه و بهتره همین جا تمومش کنیم .
همه چی آرومه و روشنه ..
موفق باشی

خودت... یکشنبه 6 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 01:11 ب.ظ

سلام
روشنفکری یعنی چی؟ این فقط یک واژه دهن پرکنه همین. عشق هیچی حالیش نیست . دیوانگیه. شیفتگیه. مجنونیه. عشق و زمینی بهش نگاه نکنید. آسمانیه. عشق و عاشقی قصه امروز ی نیست که بخواد اسیر سنت و مدرنیته و قص علی هذا بشه.
قصه عشق و عاشقی تو از روز اول اشتباه بود یک اشتباه بزرگ. تو به باد تکیه کرده بودی و چشم خودت و به روی واقعیتها بسته بودی. شاید خیر تو در این باشد.

معلوم هست چی می گی؟

دوست خوبت چهارشنبه 9 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 04:56 ب.ظ

سلام کجایی دختر سر به هوا نیستی چخبر از کجا؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد