فروردینی ها

نوشته های یه آدم سر به هوا

فروردینی ها

نوشته های یه آدم سر به هوا

جشنواره بیست و یکمین تئاترخوزستان به پایان رسید

تنوع در سبک و موضوع ، قرار گرفتن نسل های مختلف کارگردان ها کنار هم ، خوش ساخت بودن و کیفیت بالای اجراها از نقاط قوت این جشنواره بود. 

 

دیدن تئاتر با اعمال شاقه 

اجرای نمایش ها در پلاتوهای تنگ و تاریک و خفه صدا و سیما و آفتاب از معضلات این جشنواره بود که حاشیه های فراوانی ایجاد کرد. 

 

برگزاری کارگاه نمایش با حضور استاد محمود رضا رحیمی 

از بخش خوب جشنواره برگزاری کارگاه با حضور استاد رحیمی بود که ایشان به بحث در مورد استفاده مناسب و به جا از نور ، موسیقی ، گریم و لباس پرداخت که به اعتقاد وی از نقاط ضعف اجراها بود و ناشی از دانش کم و درک نادرست کارگردان ها از این فاکتورهاست.  

 

وجود داوران فرهیخته و مردمی از نقاط درخشان این جشنواره بود. 

بیانیه هیات داوران که توسط محمود رضا رحیمی قرائت شد از بهترین بیانیه های بود که تاکنون شنیده ام که مورد تشویق پی در پی تماشاگران قرار گرفت.این بیانیه نشان داد که داوران نگاهی دقیق و علمی به اجراها داشته اند.  

در این بیانیه داوران به مهره گمشده تئاتر خوزستان یعنی تماشاگران اشاره کردند. 

محمود رضا رحیمی در ابتدای صحبت خود گفت : تئاترها مزد خود را در اجراهای عمومی و از مردم می گیرند نه در جشنواره ، که جشنواره فقط یک نوع گردهمایی برای هم اندیشی است.  

داوران این جشنواره : کوروش زارعی ، محمود رضا رحیمی و افشین خورشید باختری بودند. 

 

نظرات 7 + ارسال نظر
خودت میدونی چهارشنبه 27 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 09:56 ق.ظ

سلام
بابا تئاتری تو که تا دیروز میگفتی اشتباه کردم اومدم. ولی نه امسال چند اتفاق عجیب هم افتاد 1- 4 نمایش از اهواز به منطقه رفت. 2- 2 سهمیه اضافه هم معرفی شد. 3- شلوغ ترین جشنواره استانی رو شاهد بودیم . و مهمتر از همه 2 نمایش از نسل قدیم و 2 نمایش از نسل جدید با هم بالا رفت.
تو که انتظار نداری اون کامنت و تایید کنم.

. چهارشنبه 27 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:41 ق.ظ

حسود و بردن جهنم گفت هیزمش تره.

mery چهارشنبه 27 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:50 ق.ظ http://merysina.blogfa.com

سلام، .... خانم گل. من منتظر حضور گرم شما هستم. حالا یه سری هم به من بزن یک دفعه دیدی دوستای خوبی برای هم شدیم و با هم کارای کردیم. پشیمون نمیشی به وبلاگم بیا ببین مطالبی دارم به دردت میخوره نظر قشنگ تو هم برام بنویس که استفاده کنم و به کار بگیرم. منتظرتم خانم خانما

خودت... چهارشنبه 27 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:08 ب.ظ

سلام
پاکشون کردم. 70 تا عکس دارم که یکی یکی میذارمشون. کسی که ما رو تحویل نمی گیره حداقل خودم خودم و تحویل بگیرم.

.... پنج‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 08:47 ق.ظ

سلام
عجب آدم بی سواد و بی مطالعه ایی بوده کسی که اون ضرب المثل و برات نوشته. تا اونجایی که من میدونم فضول و بردن جهنم نه حسود. ظاهرن این یارو خودش حسود بوده هول کرده

mery جمعه 29 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 04:35 ب.ظ http://mery10.blogfa.com

سلام
به قول آقای که خودش و (....) کرده راست میگه . بهشم گفتم که باید مینوشت که /حسود هرگز نیاسود/ اما خیلی جالبه. ضرب المثل هارو باهم قاطی کرده.

احمد دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:47 ق.ظ

خدا حفظش کنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد