فروردینی ها

نوشته های یه آدم سر به هوا

فروردینی ها

نوشته های یه آدم سر به هوا

سفر به سوسن سرخاب

روستای سوسن سرخاب در شمال خوزستان و در شهرستان اندیکا قرار دارد و محل زندگی عشایر بختیاری است. برای رسیدن به این روستا از جاده های باریک پیچ در پیچ و کوههای تو در تو و تونل های خوفناک گذشتیم . تمام مسیر سر بالایی بود برای همین برای سفر از یک مینی باس استفاده کردیم. با این حال گاهی همین مینی باس داغ می کرد. آفتاب داغ داغ بود و نسیم خنکی هم می وزدید .


این تصاویر را در مینی باس در حین حرکت گرفته ام.

.

.

.



 

دریاچه سد شهید عباسپور ...



برخورد با عشایر در طول مسیر




 دشت شیمبار مملو از انگور سیاه وحشی


مجتبی گهستونی راهنمای گروه در کنار دشت شیمبار


دهانه ی پل نگین 


 پل تاریخی نگین




روستای سوسن سرخاب



اینجانب هنگام طلوع آفتاب ...


 جنبه های زندگی عشایر ...


جنبه های زندگی عشایر


همیشه خانه ای می خواستم بی در بی دیوار بی پنجره ...



محمد جعفر سهرابی و همسرش لیلا دهیار سوسن سرخاب



محمد جعفر سهرابی دختر کوچکش رویا را بلند کرد تا دانه های اسپند را که به منظور چشم زحم استفاده می شود برای ما بیاورد...


انگار هندونه رو از توی فریزر اوردن 



عشایر در حال پر کردن مشک های آب خود ...



آب جاری چشمه هم برای خوردن استفاده می شود و هم برای شستن ظروف و دیگر چیزها ...


تکان دادن مشک برای دوغ و کره



ماست که بماند بنده از آب هم کره می گیرم حالا ببین ...




پخت نان تیری ...



قبرستان سوسن سرخاب


شیرهای سنگی ...


درخت بنگو ...



ناهید دختر زیبای عشایری در میان درخت های انار و گردو

 درخت تاک ...


درخت موز ...



روستای سوسن سرخاب محل پرورش ماهی قزل الا در خوزستان ...




ناهار قزل آلای تازه ی کباب شده ...


این دزخت شکاف برداشته تا من از میانش متولد بشم


بفرمائید این هم معجزه ی قرن ...


جنبه های زشت گردشگری

نظرات 11 + ارسال نظر
منصور یکشنبه 10 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 03:58 ب.ظ

بکوری چشم آنها که مخالف هر چیز خوب و قشنگند. این گزارش هم مثل بقیه گزارش‌هات عالی‌ و حرفه‌ای بود. زنده باد. فقط مثل همیشه دلم سوخت برای اون خران باربردار. حتماً به گوشت رسیده، که من طرفدار پار پا قرص خرها هستم.

سلام عمو جان خسته شدیم از بس برادرت ما رو برد و دزفول و شوشتر ، چپیدیم توی چادیواری یه باغ مجبور بودیم تمام روز اونجا باشیم ، تو این سفر تونستم محیط ادمها رو درک کنم پای درددلشون بشینم و به نوع زندگیشون ارتباط برقرار کنم . من عاشق چنین سفری هستم هر جای دنیا که باشه. اما در مورد خرها ، ادمهای اونجا بیشتر از یک خر کار می کردن برای همین جایی برای دلسوزی برای خرها نبود ، به نظر بهترین جایی بود که حیوانات می تونستن زندگی کنن ، می تونستن در فضای باز گردش کنن بماند بعضی از گردشگران با الوده کردن محیط ، مشکلاتی برای حیوانات و اهالی ایجاد می کردن

علی اکبر یکشنبه 10 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 09:41 ب.ظ http://hamshahrijavan.blogsky.com

سلام
چطوری؟
به به حسابی خوش گذشته .. این عکسها نشون دهنده ی اینه که این مکان بکر و سرشاز از زیباییه ..
خیلی خوبه که گاهی هم اینجوری به گوشه کنار شهرتون می رین و علی رغم تفریح و سرگرمی با مناطق زیبا و شرایط متفاوت زندگی آشنا می شین ..

عکسها هم حرف نداشت .. خودم رو اونجا حس کردم ..
عکسی رو هم که کنار رودخونه هنگام طلوع خورشید گرفتی خیلی زیبا شده ..

موفق باشی

ممنون علی اکبر جان که مثه همیشه به وبلاگ من سر زدی

نسیم دوشنبه 18 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:49 ق.ظ

خیلی قشنگ بود

یه غریبه شنبه 23 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 01:12 ق.ظ

پرندگان مهاجر به هنگام هجرت تنها** پرواز** را با خود برمی دارند...!!!!! (تقدیم به تمامی عشایر مهربون و پاک)

وحید دوشنبه 16 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 10:21 ق.ظ http://www.vahid7940.blogfa.com

سلام زیبابود خوش بگذره

م چهارشنبه 7 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:20 ب.ظ

عکس های بسیار جالبی بود

شاهین(نسیم بارانی کوهستان) شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:16 ق.ظ http://asmanbaranie.blogfa.com/

وبلاگ قشنگی داری از مطالب وتصاویرش استفاده کردم اگر دوست داری تا تبادل لینک کنیم خبرم کن عزیزم‌‌( نسیم بارانی کوهستان)

لقمان خرمی دوشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:17 ب.ظ http://kogetaraz.loxblog.com

هم خودت خوشگلی هم تصاویری که زدی بی اندازه قشنگه
مطالبت رو که مرور میکردم اینقد گویا بود احساس کردم منم همسفرتون بودمه
موفق باشید

متین یکشنبه 5 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:17 ب.ظ http://sababb.blogfa.com

این دزخت شکاف برداشته تا من از میانش متولد بشم

مهرداد سه‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 05:24 ب.ظ

دست مریزاد، عالی بود، کاش همه ما در راه شناخت طبیعت و آثار تفریحی و فرهنگی، گردشگری مناطق بختیاری گام برداریم و آنرا به دیگران معرفی کنیم

بهزاد سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:50 ق.ظ

سلام همه چیز خوب عالی بود کیف کردم عجب گزارشی بود روستای ما هم همون حوالیه البته خودم تهران ساکن هستم ولی تعطیلات همیشه اونجام ای کاش اونجا بودم و مکان های بیشتری رو به شما معرفی میکردم فقط یه انتقاد اون دمپایت ها یخورده ضایع بود معلومه شوشتری یا دزفولی شوخی کردم نارحت نشی یه وقت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد